8 Ocak 2009 Perşembe

Bir tanecik ablama hediyem bu blog


Merhaba...

Artik sevgileri ve armaganlari da sanal dunyada yasamaya basladik diye dusunmeyin sakin.

Ben ablacigima bir omur dolusu sarilmaya, opmeye, onunla yetmeyesi sohpetlere doyamamis filan degilim.

Yurt disinda yasadigim dogrudur ancak biz bulusabildigimiz kucucuk konsatre zamanlara o kadar nitelikli anlar sigdirabiliyor ve ben buradayken o oradayken devamli neredeyse her gun bir sekilde gorusuyoruz ki mavishil ile, bu bir ozlem armagani degildir asla...

Once "mavishil" in anlamina degineyim:

Mavishil, mavi ve yesilin birlesiminden ortaya cikan ve ablamin yillarca onceki bir can dostundan kalma takma ismidir.

Sebebi, ablamin ruh haline gore, bir bukalemun gibi renk degistiren gozleridir.
Mutlu oldugunda mavi; kizgin veyahut cokkk uzgun oldugunda yesil olan gozleri...

Birileri icin "mavishil" olan bu kadin benim "Aurora Borealis"im olmustur yasantim boyunca; yani "Kuzey Isiklari" ondan sorulur. Benim ablam trafik polisidir kuzey isiklarinin!
En azindan "benim" kuzeyimin "benim" isiklarinin...



90li yillarin basinda kuzey isiklarini ciplak gozlerimle Norvec'de ilk gordugumde gok yuzunde... Allahtan onceden ne olacagi bana anlatilmisti; cunku bilmeden kafami kaldirmis olsaydim yukari "aman allahim oldum ve cennete geldim herhalde" derdim. ..veya kafayi siyirirdim...

Iste ablam oyle bir sey oldu hayatim boyunca hep benim icin.O hep benim Aurora Borealis'im di ve hala oyledir tartismasiz.

Kuzey isiklarini bilemeyenler icin de kucuk bir bilgi bolumu dokecegim buraya izin verirseniz :

Kuzey ışıkları, Dünya'nın manyetik kuzey ve güney kutup dairelerinde gözlenebilen bir gök olayı. Gökyüzüne bakıyorsunuz ve yeşilli morlu ışıklar gecenin karanlığında dans ediyor, biri kayboluyor yenisi geliyor, sürekli bir takım renkler, ışıklar...

Bu isiklar boyle tuhaf inip cikip salinirken gokyuzunden yeryuzune dogru(sanki) bir suru de efsaneye konu olmus.Kimi demis ki "akilli tilkinin kuyrugu" kimi demis ki"dragonlarin gucu, kimi demis ki "tanrinin melekleri oldugunun kaniti" vs vs vs...

Aurora borealisyani kuzey ışıkları, Güneş üzerindeki patlamalar ve fırtınalarla birebir ilişkilidir.
Kutuplardaki manyetik alanları çevreleyen aurora borealis Güneş’ten solar rüzgârlarla yayılan çok büyük elektron yığınlarının Yerküre atmosferindeki bazı elementler ile kaynaşması sonucu meydana gelirler.
Güneş’ten kopan ve saatte 1 milyon mil hızla uzaklaşarak bizim buralara gelen bu parçacıklar ile bizim atmosferimizdeki atomlar ve moleküller birbirlerine girerler, çarpışma ve sürtünmeler gerçekleşir.
İyi de olur, çünkü böylelikle ortaya çıkan enerji, renkli ışıklar şeklinde kendini gösterir.
Konu budur.

Ancak gokyuzunde bir sanat eseri olusur.

Ve ablamin benim hayatimdaki varligi adeta degerli bir ustadin elinden cikmis bir sanat eseri tadindadir.

Ve ben size bunu bir yere kadar anlatabilirim; ben sadece benden taraftan anlatirim.

Ve bilirim ki benim "kuzey isigim"in anlatacak cok hikayesi vardir cogunuzun yasayamayacagi bir hayati hepinizin dudaklarini ucurtacak kadar guclu yasamisken ve hala ayni tempoda yasiyorken.

HADI ISIGIM... KUZEY ISIGIM...
SENIN DE HIKAYENI DUYMAK VE SENI HER GUN TAKIP ETMEK ISTIYORUZ...

imza

cakiltasin




Hiç yorum yok: